اسفند ۱۸، ۱۳۸۸

وقت مطالعه ( خدای چیزهای کوچک )


نويسنده : آرونداتی روی

یکی از شناخته‌ترین چهره های ادبی در جهان است که در جنبش‌های ضد جنگ، ضد جهانی‌شدن و انتقاد به سیاست دولت‌های بزرگ همواره نقشی برجسته داشته است.
رمان "خدای چیزهای کوچک" خانم روی در سال ۱۹۹۷ منتشر و برنده جایزه معتبر " بوکر" شد. اما آرونداتی روی این جایزه را پس از حمله انگلستان و آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ ، پس داد و اعلام کرد که از پذیرش چنین جایزه‌‌ای به خاطر اشغال نظامی افغانستان از سوی آمریکا معذور است.
"روی" به عنوان یکی از فعالان جنبش زنان،  از اعضای کمپین "یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز" اعلام حمایت کرد و پشتیبانی خود را با حرکت مدنی برابرخواهانه  زنان ایرانی اعلام و بیانیه این کمپین را امضا نمود.
از دیگر آثار روی می‌توان به کتاب های "پایان تصور" ، "سیاست قدرت" و "گفتمان جنگ" اشاره کرد.

۲ نظر:

پریسا گفت...

من این کتاب و کتاب کوری رو همزمان خوندم.خیلی‌ دوست داشتم.چون تازه چشمم روی کتابهای خاص باز میشد.
راستی‌ سلام رفیق موافق.مخالفتهات هم قشنگه.درباره مهلکه خوب بله رفتم دربارش تحقیق کردم و با خودم فکر کردم فیلمی که من خوره فیلم و خبر ازش هیچی‌ ندونم که دیگه معلومه چیه!!
اما برای آواتار.. خوب..!!! میتونست جایزه ویژه رو هم ببره چون کاری که کامرون کرد پایه گذار واقعی‌ ۳d بود.فیلمنامه هم خیلی‌ خاص بود.
دیگه یک قدم هم عقب نمیرم.اصرار نکن!!D:
از این ۲گذشته فیلمهای ترانتینو رو خیلی‌ دوست دارم.هرچند فکر نمیکنم این فیلم حرامزاده هاش رو دوست داشته باشم ببینم.
در عوض دوست دارم پرشس رو ببینم.ببینیم این آقای سیاهپوست چی‌ برامون ساخته.راستی‌ فیلم جولی اند جولیا رو دیدم دیروز.1جوری دلنشینه که حس می‌کنم خودم اونها هستم.آخه رویای من هم سر آشپز شدنه.D:

pakat گفت...

سلام دنیای عزیز یا عزیز دنیایی
خوشحالم که سر میزنی ...خوشم امد مثه خودم فیلم دوستی

Free Counter and Web Stats