شهریور ۱۹، ۱۳۸۸

وقت مطالعه (نامه به كودكي كه هرگز زاده نشد)






نامه به کودکی که هرگز زاده نشد



عنوان کتابی است از اوریانا فالاچی‏، نویسنده و خبر نگار معروف ایتالیایی. منتشر شده در سال ۱۹۷۵.


http://www.farsiebook.com/ebook/6181.htm



این کتاب در باره زنی است که حامله می‌شود، و در میان حیات و عشق ورزیدن یا سقط فرزندش دچار تردید می‌شود. اوریانا در سر آغاز این کتاب می‌گوید:
دلیلی‌ برای‌ دروغ‌ گفتن‌ نیست‌! من‌ مانند بسیاری‌ از هم‌ْجنسانم‌ حقیقت‌ را انکار نمی‌کنم‌: آن‌چه‌ از زبان‌ِ قهرمان‌ِ این‌ کتاب‌ حکایت‌ کرده‌اَم‌، ماجرایی‌ست‌ که‌ ـ در زمانی‌ نه‌ چندان‌ دور ـ برای‌ خودم‌ اتّفاق‌ اُفتاده‌! من‌ حامله‌ شُدم‌، به‌ طفلی‌ که‌ در شکم‌ داشتم‌ عشق‌ ورزیدم‌ وَ...
او در این میان به نگرانی اش راجع به به دنیا آمدن فرزندش در دنیای بی رحم کنونی می‌پردازد:
مُدام‌ این‌ سوال‌ِ ترس‌ْناک‌ بَرام‌ پیش‌ می‌اومد که‌: نکنه‌ دِلِت‌ نخواد به‌ دُنیا بیای‌ُ متولّد بشی‌؟نکنه‌ یه‌ روز سَرَم‌ هَوار بِزنی‌ که‌: کی‌ گفته‌ بود من‌ُ به‌ دُنیا بیاری‌؟ چرا دُرُستم‌ کردی‌؟ چرا؟
او در نهایت به خاطر بی موالاتی اش در امر مادری و نیز فشار دیگران در دنیای پیرامون او، علیرغم عشقی که به فرزند دارد، او را از دست می‌دهد و سقط می‌شود.
در نهایت کتاب با این جمله از زن به پایان می‌رسد که:
زنده‌گی‌ نه‌ به‌ تو احتیاج‌ داره‌، نه‌ به‌ من‌! تو مُردی‌! منم‌ شاید بمیرم‌! ولی‌ مهم‌ نیست‌، چون‌زنده‌گی‌ نمی‌میره‌!


۱ نظر:

violet گفت...

salamo satta salam
dokhtar khale jigar
WEBLOGet coOoOoOoOoOle coOle
filmo ahangaye ghashangi ke didi o dos dari bezar plz
merci
BoOoOoOoOs

Free Counter and Web Stats