شهریور ۱۸، ۱۳۸۸

جشنواره ونیز هم سبزید

در فستیوال ونیز امسال سینماگران ایرانی حضور پررنگی دارند. شیرین نشاط، هنرمند ایرانی مقیم نیویورک، با فیلم "زنان بدون مردان" در بخش مسابقه با ۲۳ فیلم دیگر برای به دست آوردن شیرطلایی رقابت می‌کند.
فیلم سینمایی "زنان بدون مردان"http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4620157,00.html بر پایه‌ی رمانی از شهرنوش پارسی‌پور، نویسنده‌ی ایرانی مقیم آمریکا ساخته شده است. داستان فیلم روایت زندگی چهار زن از لایه‌های پایین جامعه است، که سرگذشت آنها در سایه‌ی حوادث کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رنگی تراژیک به خود می‌گیرد. شیرین نشاط به ویژه با عکس‌ها و ویدئوهای هنری خود به موفقیت فراوان دست یافته است.
تهرون و چاله در ونیز
در ونیز چند سینماگر دیگر ایرانی حضور دارند: "تهرون"، ساخته‌ی نادر تکمیل همایون، و "چاله"، ساخته‌ی علی کریم، در بخش هفته‌ی منتقدان نمایش داده می‌شود. همچنین گفته شده که فیلم سینمایی "سکوت میان دو فکر" ساخته‌ی بابک پیامی در بخش حقوق بشر جشنواره‌ی ونیز نمایش داده می‌شود.
حنا مخملباف، فیلمساز بسیار جوان ایرانی، در بخش خارج از مسابقه فیلم "روزهای سبز"http://www.radiofarda.com/content/F_Hana_Makhmalbaf_IV_on_Green_Days_Film/1815545.html را نمایش می‌دهد. گفته می‌شود که در این فیلم اشارات مستقیمی به حوادث جنبش اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد. شایان ذکر است که بیشتر کارهای فیلمسازان ایرانی حاضر در ونیز، در خارج از کشور و با سرمایه‌ی تهیه‌کنندگان غیرایرانی تولید شده است.

همچنین محسن نامجوhttp://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-1-pid-1012.html در گفت‌وگو با سایت موسیقی ما، با اعلام این خبر گفت: «قرار است تا شب قبل از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ونیز امسال، اجرای زنده‌ای از كارهای موسیقایی خود داشته باشم.»این خواننده و آهنگ‌ساز در ادامه افزود: «این كنسرت روز 11 سپتامبر در ساعت 23 به وقت ایتالیا اجرا می‌شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

Free Counter and Web Stats